Friday, September 27, 2013

Köfteli Yogurt Corbasi



kofteli yogurt corbasi 1



kofteli yogurt corbasi 2



kofteli yogurt corbasi 3



kofteli yogurt corbasi 4



kofteli yogurt corbasi 5



Ben bu corbanin hastasi oldum.Tüm corbalari severim ama bu bir baska lezzetli oldu sanki kofteli yogurt corbasi 6 Evlerimizin vazgecilmezi Corbalarimiz.Bu sene fark ettimki cok corba cesidim yok.Sadece ben degil siz degerli dostlarimda farkedip yorum atmisiniz.Bende duyarsiz kalmak istemedim ve her gün degisik corbalar yaptim.Sirasi ilede yayina aliyorum.Insaallah sizlerde denersiniz.














Köfteli Yogurt Corbasi














Malzemeler:










 


Köftesi için:


Yumruk kadar kıyma


2 Diş sarımsak


Yarım küçük soğan


Yarım kaşık salça


2 Çay kaşığı karabiber


Tuz


7-8 Dal maydanoz


 


Çorbası için:


1 Çay bardağına yakın pirinç


7 Su bardağı su


1 Kase yoğurt


1 Yumurta


1 Tatlı kaşığı nane


1 tatli kasigi un


Yağ


Tuz


1 Su bardagi konserve nohut


Yapilisi :


 


Soğan ve sarımsağı rendeleyin, maydanozu incecik kıyın ve diğer malzemeleri de karıştırıp köfteyi yoğurun. Minik minik köftecikler (Misket kadar ya da daha küçük) yapın ve tepsiye dizin.isterseniz tepsiyi az unlayin ve köfteleri icinde hafiften unlandirin.


Suyu ve pirinci tencereye koyun, kaynasın.Pirinçler yola girince(yani bayaa yumuşadıklarında ama tam pişmediklerinde, biraz da köfte ile pişecekler ya) altını yarıma kısın ve köfteleri teker teker suya atın, yapışmasın. Bir kasede yoğurt, yumurta ve unu karıştırın. Tencereden bir- iki kaşık su alıp kaseye koyun ve karışımı ılındırın. Sonra bunu yavaşça tencereye ilave edin. Ilıtmadan dökerseniz yoğurt aniden sıcağı görüp kesilebilir.Konserve nohutlarimizida en son atalim icine.konserve oldugu icin zaten yenmeye hazirdir ve en son atilmali. tavaya yag ve naneyi koyup kavurun ve corbamizin üzerine dökün. Tuzuna bakıp ayarlayın. Pirinçler pişinceye kadar ocakta dursun. Sonra altını kapatın. Tamamdır.


Afiyet olsun.

No comments:

Post a Comment