Tuesday, May 6, 2014

HASUDA veya diğer adı HASİDE HOŞGELDİN 3 AYLAR ve MÜBAREK OLSUN REGAİP GECESİ ikramları






 Merhaba canlarım :) Mübarek 3 aylara girdik şükür. Beklenen gün Regaip Kandiline de kavuştuk. Hayırlı günler olsun hepimize. 


Mübarek günleri dolu dolu dualı zikirli lakıyla geçirmemiz dileğiyle...


Kandil akşamından 2 nefis tarifim sizlerle. Helva yerine pekmezli Hasuda veya diğer adi Haside  yaptım. Kandil simidi yerine sabahtan zeytin ezmesi yapmıştım Zeytinli poğaça yaptım. 


Denemeniz beğenmeniz dileğiyle 


Sevgilerimle


Banu Altun





 Hasuda veya diğer adi Haside 


Malzeme


1 su bardağı dut pekmezi 


4 yemek kaşığı toz şeker


1 su bardağı buğday nişastası, mısır nişastası ve 1 çorba kaşığı kadar un. Yani 1 su bardağı bu şekilde dolmuş olsun.


4 su bardağı su 


bol ceviz içi


Yapılışı 


Nişasta karışımı, pekmez ve  az suyla topaksız sıvı elde edelim. 


Kalan suyu da ilave edip iyice karıştırıp orta ateşte sürekli karıştırarak koyulaşana kadar pişirelim. 


Koyulaşınca fazla ocakta tutmayın pekmez çabuk yanar!!!


Ocaktan alıp içine bolca ceviz kırığı katıp karıştıralım. 


Islatılmış borcam kaba dökelim. 


Üzerini cevizle süsleyip soğumaya bırakalım. 


Afiyet şeker olsun...













 Poğaça


Tarifi arşivde var:)) Bol mahlepli sirkeli poğaça hamuru hımmm... Zeytin ezmesini de kendim yaptım buram buram mis kokulu. Yarısını zeytinli, yarısını peynirli hamurdan arta kalanını bol acı biberli yaptım. 













Kahvaltı soframın da vazgeçilmezi zeytin ezmesi bol limon zeytinyağı az sarımsak kekik veee taze ekmek çayyy hımmmm...





Biber fiyatı düşmüş zehir gibi acı biber buldum hemen turşu için kavanoza bastım ortasında tüm taze sarımsaklar var tüm tüm bastım baharın ilk turşusu...





No comments:

Post a Comment