Saturday, May 10, 2014

evde dikiş makinasıyla yapılan işler

Selam sevgili site okurlarimiz. Yogun istek aldigimiz icin sizlere bugün evde dikiş makinasıyla yapılan işler makalesini sunmaya karar verdik.







evde dikis makinasiyla yapilan isler 1






Biliyorsunuz benim dikiş makinam yoktu… Takii geçenlerde doğum günümde kardeşim alana kadar.. Son 5-6 aydır devamlı ağzımdaydı, ahhh bir dikiş makinam olsa neler neler yapacağım, harikalar yaratacağım, diye…
Tabii o zamanlar sanıyordum ki evde dikiş makinasının olması demek otomatikman şahane dikiş dikiyor olabilmek demekti ki çok yanılmışım… Bu konuya daha sonra geleceğim…


evde dikis makinasiyla yapilan isler 2


Dikiş makinam olsun diye hem çok istiyordum hem de ilgilenecek bir konu daha olacak, ben kaça bölüneceğim, kendimi yine paralayacağım diye korkuyordum. Artık bunca yıldan sonra çok iyi tanıyorum çünkü kendimi… Her olay gibi bunu da kendime görev edineceğim, habire buhranlar geçirip, dikeceğim de dikeceğim…


evde dikis makinasiyla yapilan isler 3



Artık bilgisayarın başında aynen şöyleyim.;
Dur ilk önce bloğuma bir bakayım… Takipte olduğum bloglar neler yapmış şöyle hızlıca bir gözatayım çıkayım, bir yandan da flickr açılsın şurada… hiiii pinterest’te kimbilir neler kaçırdım, dur açayım da işin arasında birazcık bakıveririm canım ne olacak… Akşam için birkaç fotoğrafçılıkla ilgili tüyo veren site gezsem iyi olur (Bunlardan çıktı alıyorum, akşam yattığımda 2 sayfa falan okuyorum. Çok faydasını gördüm) ..  aaa şimdi de basit yastık nasıl dikilirmiş onlara bakayım… Ama haftasonu için mutlaka yapılacak bir kektir pastadır tarifini belirlemem gerek.. Bu ne yaaa resmen tansiyonum düşüyor, başım dönüyor. Ki  ben bunları yaparken bir yandan da işyerinde harıl harıl çalışıyorum. Geçen hafta işler birazcık arttı bende kaydım haliyle…


evde dikis makinasiyla yapilan isler 4



Hani Cuma günkü postta yazdım ya akşamları başka hevesler peşinde koşuyorum diye işte o hevesler dikiş üstüneydi ama bu yastığı elde diktimiştim daha önce ... Dikiş makinam yoktu o zaman..
Doğum günümde akşam bir arkadaşımda bizi Cem Yılmaz’a götürdü, yaşlanıyorum diye evde oturup karalar bağlamaktansa gülelim diyeJ  Ne zamandır böyle gülmüyordum. Resmen bronşitim kabardı gülmekten (Beni tanıyanlar anlar ne demek istediğimi). Sonrasında da eve geldik bir baktım kocaman bir kutu, zavallım uğraşmış güzel bir paket yapayım demişJ ( Olmuş ama olmuş…)

Önümüzdeki günlerde sizinle ilk denemelerimi ve maceralarımı paylaşacağım ama bu günkü yastık tamamen uydurmasyon. Gerçi biz pek sevdik.


evde dikis makinasiyla yapilan isler 5



Nasıl mı yaptım. Evde dikiş makinası olmamasına rağmen bir ara içimde inanılmaz bir kumaş alma isteği oluşmuştu. Beşitaş’ta kumaş satan bir yer aradım ve buldum. Ondan bir metre, bundan yarım metre, aa bu pahalıymış ama sen ver yine 25 cmJ diyalogları eşliğinde bir miktar kumaş almıştım. İşte onlardan  yaklaşık 6 x 6 cm’lik kareler kestim. Sonra Ikea’dan aldığımız krem rengi yastık kılıfının üstüne iğneledim ve elde dikmeye başladım. Off çok zordu.. Yani aslında yöntem çok kolay ama hazır dikilmiş kılıfın üstüne dikmek zordu. En köşedekileri dikerken insan nasıl tutacağını şaşırıyor iğneği de kumaşı da. Bir daha aynısından yapsam, ilk önce kılıfın ön yüzüne bu kare parçaları diker sonra kılıfı arka yüzü ile birleştiririm. Ama o zamanki şartlar bunu gerektiriyordu ve ben sanki o yastığı dikmesem yaşamamın bir anlamı kalmayacaktı…


evde dikis makinasiyla yapilan isler 6



Şimdilik benim odamdaki koltukta duruyor ama sanırım yakında yanına bir sürü arkadaş gelecek, ev yastıktan geçilmeyecek… Neyse…


Bu vesilyle “cafenoHut terzi olursa” konulu yeni dönemimizi açıyorum… Hayırlı uğurlu olsun..


evde dikis makinasiyla yapilan isler 7




You know, I did not have a sewing machine until a few weeks ago. This pillow case is completely invented without sewing machine by me.



A few weeks ago was my birthday and my little sister gave me a sewing machine as a present. I've had a sewing machine for the first time and I am interested in it constantly for last a few weeks. I'll share with you my new sewing adventures in the coming days :)



I sewed this pillow case without using  sewing machine. I used IKEA pillow case which I bought it for a while ago. And sewed  6x6 cm square pieces on top of pillow case which cut out from various fabrics.



It seems that I will have much more pillow case very soon:)


evde dikis makinasiyla yapilan isler 8




Pin It




Bu yazi ile alakali daha detayli bilgi inceleyebileceginiz tavsiye ettigimiz bir site : evde dikiş makinasıyla yapılan işler

No comments:

Post a Comment