Thursday, April 24, 2014

ACILI TAVUK KANATLARI ve MOZAİK PATATES SALATASI






ACILI TAVUK KANATLARI 


Malzeme 


Tavuk kanadı 


2 çorba kaşığı yoğurt 


1 çorba kaşığı salça az biber ve domates karışımı 


1 yemek kaşığı sıvı yağ 


tuz, karabiber, sarımsak tozu, toz acı kırmızı biber, köri


Yapılışı 


Tavuk kanatlarını yoğurt, salça ve baharatlarla harmanlayın. 


Sıvı karışım az gelirse ölçüyle çoğaltalım. 


Kanatları 2 saat kadar kadar sosda bekletip ızgarada pişirelim. 


Afiyet Olsun 





MOZAİK PATATES SALATASI 


Malzeme 

a) 1 kase rendelenmiş pancar turşusu 

b) 1 tutam kıyılmış maydanoz, 4 adet acı turşu minik biber, 2 adet salatalık turşusu minik doğranmış. Tüm bu malzeme  limon suyu ve zeytinyağı ile harmanlayalım

c) Haşlanmış ezilmiş patates, yoğurt, mayonez, zeytinyağı, karabiber iyice ezerek karıştıralım. 

d) 3 adet havuç rendesi sıvı yağda soteleyelim soğutunca kullanalım.

Yapılışı 

Kek kalıbının içini streçle kaplayalım. 

Pancar turşusunu bastırarak yerleştirelim. 

Üzerine maydanozlu salatayı döşeyelim. 

Üzerine patates ezmesini yerleştirelim. 

Üzerine sotelenmiş havucu bastırarak kaplayalım. 

2-3 saat buzdolabında bekletelim. 

Servis tabağına alalım. 

Not: servis tabağına alınca az sotelenmiş havuç ayırıp tabağın kenarına çember şeklinde koyalım. Ben unuttum :)) Tabaklara koyarken yaptım :)) 

Afiyet olsun...






Merhaba canlarım :)) Bu günlerde benden hünerlerimi göstermem isteniyor. Nedeni ise ahhh ben ahhh 13-14 yaşlarında sırf X harfiyle resim yapmak için bin bir dil döküp annemi kandırıp daktilo kursuna yazılma hikayem :)) Daktilo kursları kapanmış artık BİLGİSAYAR Kursu var derler ben ve 3 kafadar yok daktilo kursu deriz parasını öder resim yapmaya başlarız öğretmen anlar kulağımızdan tuttuğu gibi kapıya koyar bizi Öğretmen gururu incinir!!! 6 adet izmalanmış senet 1 taksidi ödenmiş 5 senet büyük tartışmalarla iptal edilir... Evde büyük tartışmalar ben muzur hala aklım X harfinde etamin örneği yapacaktım diye çocuk cahil aklıyla :)) Sonra bunun imkansız olduğunu anladım ve ben yemek yapma tutkusuna girerim mutfak da ziyan var offf off sonunda bu günleri bulduk ama ŞÜKÜRLER OLSUN... 


Bu ara nefis lezzetler arkaya arkaya yayına gelir ilki şip şak mini ziyafet hazırlamak için 2 nefis önerim.  ACILI TAVUK KANATLARI ve MOZAİK PATATES SALATASI. 

Denemeniz beğenmeniz dileğiyle...

                                            Sevgilerimle

                                             Banu Altun









No comments:

Post a Comment